مقالات , وبلاگ شیراز




مقالات وستا سیستم

چگونه محتوا با کیفیت تولید کنم ؟

چگونه محتوا با کیفیت تولید کنم ؟ محتوا را برای کاربران تولید کنید و نه برای خود یا موتور های جستجو خیلی از افراد این را فراموش می کنند که کاربران هستند که آینده کسب و کار آنها را مشخص می کنند . آنها هستند که با خرید یک محصول و یا استفاده از یکی از خدمات روند کاری و کسب و کار را رونق می دهند. با این مقاله همراه ما باشید تا روش صحیح تولید محتوا را با هم بررسی کنیم.

تولید محتوا آن‌هم از نوع با کیفیت، می‌تواند تاثیرات زیادی روی وب‌سایت شما از جذب مخاطب و بازدید بیشتر گرفته، تا فروش بیشتر محصول یا خدمات بگذارد. هنگامی‌که به تولید محتوا فکر می‌کنید، باید دو مورد را در نظر بگیرید. اول این‌که محتوایی که تولید می‌شود باید در دسترس کاربر قرار بگیرد. دوم این‌که باید سعی کنید تولید محتوا به جذب مخاطب و بازدید از سایت یا وبلاگتان کمک کند و درنهایت کاربران به مشتری‌ تبدیل شوند.

برای این‌که یک محتوای خوب تولید کنید، چه‌کاری باید انجام دهید؟ چطور می‌توان مقاله‌ای تولید کرد که تمام نکات لازم را رعایت کرده باشد؟

مشخص کردن هدف

هدفتان را از تولید محتوا و انتشار آن مشخص کنید. در مقاله‌ای که می‌نویسید، باید مشخص باشد که شما به دنبال توضیح چه موردی، یا آگاهی دادن در مورد چه موضوعی هستید. کاربر نباید هنگام خواندن مقاله شما دچار سردرگمی شود و باید متوجه شود که می‌خواهید در مورد چه موضوعی بحث کنید.

استفاده از منابع موثر و معتبر

برای نوشته‌هایتان از منابع موثر و معتبر استفاده کنید که هم بتوانید آزادانه و با تخصص در مورد یک موضوع بنویسید و هم به‌سادگی بتوانید به سوالات کاربران پاسخ دهید. استفاده از منابع معتبر به نوشته شما اعتبار می‌دهد و باعث می‌شود اعتماد کاربر به شما جلب شود. اگر از چیزی اطمینان ندارید یا در مورد یک موضوع منبع معتبری ندارید، هرگز آن را ننویسید.

برقراری ارتباط

شاید برایتان عجیب باشد اما طبق تحقیقاتی که انجام‌شده است، سطح دشواری محتوا با تعداد مخاطبین رابطه معکوس دارد. یعنی هرچقدر نگارش محتوای شما سخت‌تر باشد، کاربر سخت‌تر با شما ارتباط برقرار می‌کند و تعداد مخاطبین کمتری خواهید داشت. پس همیشه یک برنامه‌ریزی درست داشته باشید تا روی برقراری ارتباط و نحوه تولید محتوا کار کنید.

عنوان جذاب

انتخاب یک عنوان مناسب شاید مهم‌ترین قسمت یک نوشته باشد چون باعث می‌شود کاربر در نگاه اول ترغیب شود که مطلب شما را بخواند یا خیر. عنوانی که انتخاب می‌کنید خیلی کوتاه یا خیلی بلند نباشد و درنهایت یک دید به کاربر بدهد که او را به سمت محتوای شما هدایت کند.

اولین جمله مناسب

می‌توانید ساعت‌ها درباره محتوایتان فکر کنید و بنویسید اما چیزی که کاربر را جذب می‌کند و او را در سایتتان نگه می‌دارد، اولین جمله است. یعنی دقیقا به‌اندازه سه ثانیه فرصت دارید تا نظر کاربر را جلب کنید و او تصمیم بگیرد که محتوای شما را تا انتها بخواند یا سایتتان را ترک کند. پس اولین جمله را خیلی دقیق انتخاب کنید و سعی کنید ذهن کاربر درگیر موضوعی شود که قصد دارید درباره آن صحبت کنید.

رعایت سئو

نوشتن به‌تنهایی کافی نیست  و شما باید کاملا به نحوه تولید محتوا آگاه باشید. به این معنا که از قوانین سئو آگاهی داشته باشید و از آن در طول نوشته‌تان استفاده کنید تا تعداد کاربر بیشتری را به سمت وب‌سایت یا وبلاگتان هدایت کنید. بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو می‌تواند برای سایتتان بسیار مفید باشد و میزان بازدید‌تان را چندین برابر کند.

کلیدواژه‌ها

یکی از مواردی که در نحوه تولید محتوا اهمیت دارد، انتخاب کلیدواژه مناسب و توجه به محل قرارگیری آن است. درواقع کلیدواژه‌ها استخوان‌بندی نوشته شما هستند و از راه جستجو می‌توانند کاربر بیشتری را به سمت محتوای شما هدایت کنند پس باید به موقعیت قرار گرفتن آن‌ها دقت کنید. کلیدواژه‌ها نباید فقط در یک یا دو پاراگراف جمع شده باشند بلکه باید در کل متن پخش باشند به‌طوری‌که خوانایی متن را هم تحت تأثیر قرار ندهند. کلیدواژه اصلی را می‌توانید در عنوان مقاله به کار ببرید تا هم کاربر را متوجه اهمیت آن کنید و هم محتوای شما در موتور‌های جستجو، زودتر دیده شود.

راحت نوشتن

سعی کنید روان بنویسید تا کاربر با کلمات سنگین سردرگم نشود و بتواند به‌راحتی مطلب را درک کند. نوع نوشتن شما می‌تواند ادبی، ساده یا عامیانه باشد اما مهم است که در تمام محتواهایتان یک مدل بنویسید.

تصویر به‌جای متن

گاهی لازم است به‌جای یک متن طولانی از یک عکس استفاده کنید تا مفهوم را راحت‌تر انتقال دهید. یک نویسنده حرفه‌ای علاوه بر این‌که باید یک متن خوب بنویسد، باید یک عکس مناسب پیدا کند و برای انتقال مفهوم از آن استفاده کند. تصاویر بیشتر به اشتراک‌گذاری می‌شود و مخاطب بهتر با آن ارتباط برقرار می‌کند.

مداوم و منظم بنویسید تا به یک نویسنده محبوب تبدیل شوید

نویسندگان موفق , مداوم نوشتن را رازی برای موفقیت خود می دانند چرا که با تولید محتوای مناسب و مفید به طور منظم می توانند ماهیچه های ذهن خود را رشد بدهند و همچنین هر وقت هم مطلبی برای نوشتن نداشته باشند از افکاری که به صورت گسسته در ذهن خود دارند را با هم ترکیب کنند و مطلب مفیدی را ارائه دهند .

به یاد داشته باشید که خوانندگان سایت شما مطالبتان را عمیق مطالعه نمی کنند بلکه فقط به صورت سطحی به آنچه شما نوشته اید نگاه می اندازند و اگر در همین نگاه کردن بتوانیم نظر بیننده هایمان را جلب کنیم , توانسته ایم نیمی از مسیر را طی کرده باشیم !

ویرایش نوشته

حتما پس از نوشتن متن، دوباره آن را بخوانید و نکاتی که برای نحوه تولید محتوا بیان می‌شود، را در نظر بگیرید و نوشته‌تان را اصلاح کنید. حتی یک نویسنده باتجربه و حرفه‌ای هم لازم است تا نوشته را چند بار بخواند و آن را اصلاح کند. خروجی نهایی قطعا کاربر و مخاطب شما را راضی‌تر می‌کند و باعث می‌شود رتبه سایت شما هم بهبود پیدا کند.

در پایان می‌توان گفت همان‌طور که برای هر کاری باید یکسری قوانین را رعایت کنید، لازم است برای تولید محتوا هم یکسری قوانین را رعایت کنید تا بتوانید مخاطب بیشتری جذب کنید و به‌راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

نویسنده : علی ژیان پور تاریخ انتشار : یک شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
   همه مقالات   

درباره وستا سیستم


شرکت فنی مهندسی وستا سیستم رهاورد طاها در سال 90 فعالیت خود را در قالب راه انداز استارت‌آپ شروع کرد و توانست با بکارگیری نیروی خبره و مناسب جایگاه خود را به عنوان یکی از اولین استارت‌آپ در حوزه خرید گروهی به نمایش گذارد، پس از آن با بهره‌گیری از علوم جدید و تجربیات به دست آمده و استخدام نیروی متخصص با حمایت دانشکده فنی مهندسی باهنر شیراز، وارد عرصه تولید نرم افزارهای مبتنی بر وب و موبایل شد تا در کنار کسب درآمد از زیست بوم استارت‌آپ ایران بتواند خدمات گسترده تری ارائه نماید. امیدواریم این روند رو به رشد موجب ارائه خدمات بهتر به مشتریان گرامی گردد.


logo-samandehi

فارس ، شیراز ، پل باغ صفا ، خیابان فردوسی ، ساختمان صدف (بعد از فضای سبز) ، طبقه دوم      07132363183      hello@vestasystem.ir



Design and Development by △ @faridRezvani © Ғ Δ R I D R Σ Z V Δ Π I ┗Δ