مقالات , وبلاگ شیراز




مقالات وستا سیستم

باز طراحی و افزایش فروش

باز طراحی سایت چیست؟ باز طراحی به معنی به روز کردن است که در تمامی کسب و کار ها نیز می توان انجام داد برای مثال کسانی که کار بوتیک انجام می دهند و ماهانه یا حتی به صورت هفتگی ویترین مغازه خود را عوض می کنند در واقع باز طراحی انجام می دهند که این کار اگر با اصول و علم انجام شود باعث جلب توجه مشترین بیشتر می شود مقاله امروز ما در مورد باز طراحی وب سایت شما است که از اهمیت فوق العاده ای بر خوردار است چرا که وب سایت شما ، ویترین کسب و کار شما در فضای مجازی است . در کسب و کارهای اینترنتی ویترین مغازه شما همان طراحی ظاهری سایت، و اجناس داخل فروشگاه در اصل محتوای داخلی وب سایت شماست.

در دنیای مجازی  زمانی که کاربر وارد وب سایت شما می شود در واقع وارد مغازه شما شده است و اگر ظاهر وب سایت شما کاربر را جذب کند موفق شده اید در غیر این صورت شما فروشی انجام نداده اید

در مرحله بعد باز طراحی اون خدمت ، اجناس یا محتوایی است که در وب سایت شما است و  مشتری را جذب خود می کند و سرانجام باعث فروش می شود.

بسیاری از مشتریان وستا سیستم سابقه راه اندازی و مدیریت یک سایت اینترنتی را داشته اند ولی با گذشت زمان متوجه میشوند که طراحی انجام شده در ابتدا نمیتواند پاسخ گوی نیاز کاربران و تبدیل آنها به مشتری شود در نتیجه تصمیم میگیرند با شناخت دقیقی که از مشتریان خود به دست آورده اند هویت جدید و جذابی برای سایت خود ایجاد کنند. نمونه هایی از این سایت ها را میتوانید در بخش نونه طراحی وب سایت تماشا کرد .

چرا به باز طراحی وب سایت نیاز داریم؟

 

برند شما به خوبی به کاربر منتقل  نمی‌شود!؟

آیا زمانی که کاربر وارد وب سایت شما می شود به خوبی اهداف ، محتوا ، ارزش ها و برتری شما را نسبت به وب سایت های دیگر درک میکند؟

اگر پاسخ شما به این سوالات منفی است، یعنی سایت شما در انتقال لحن برند (Brand Voice)، که یکی از مهم‌ترین عوامل در عدم موفقیت سایت است، ضعف دارد.

 کاربران در سایت شما سردرگم میشوند!؟

در زمان طراحی و بخش بندی وب سایت باید تمامی کاربران را در نظر بگیرید کسانی که حتی کار کردن با اینترنت و سرچ کردن را درست بلد نیستن و شما باید خودتان را جای کاربر قرار دهید تا بهتر درک کنید در واقع این کار تخصص افرادی است که تجربه کاربری (Ux)را خوب بلد هستند

با یک مثال ساده به شما می گوییم منظور از تجربه کاربری چیست؟

اگر کاربری در صفحۀ خرید لپ تاپ باشد و بخواهد بعد از آن وارد صفحۀ خرید گوشی موبایل شود، از چه راه هایی می‌تواند به این صفحات وارد شود؟

  • راه اول اینکه به صفحۀ قبلی برگردد و به جای خرید لپ تاپ، خرید گوشی را انتخاب کند.
  • راه دوم اینکه کاربر می‌تواند از منوی کشویی موجود در بالای صفحه مستقیماً وارد بخش لوازم جانبی شود
  • و راه سوم اینکه با جستجوی کلمۀ مدنظرش (مثلاً iphone-xs) به نتایج دلخواهش برسد.

شما فکر می‌کنید کدام راه بهتر است؟

طبیعتاً راه های دوم و سوم بهتر است.

به طور کلی هرگاه که شروع به طراحی یا بازطراحی سایت خود می‌کنید، باید رضایت کاربر خود را در بالاترین اولویت خود قرار دهید.

از استانداردهای روز طراحی سایت فاصله گرفته اید

در طراحی صفحات و یا نحوه نمایش عکس ها متدهای خاصی در فضای وب همه گیر می‌شود که طراحان وب از آن ها استفاده می کنند. اگر وب‌سایت‌ شما برپایه پلتفرم‌های قدیمی و از رده‌خارج بنا شده است، باید آن را با متد‌های به‌روز بازطراحی کنید.

شرکت وستا سیستم برای افزایش کیفیت پروژه در ابتدا طراحی UX  یا همان رابط کاربری را به وسیله متخصصین رابط کاربری انجام می دهد و بعد از نمایش و تست اولیه شروع به طراحی صفحات وب سایت می کند.

تجربه کاربری

از استانداردهای دیگر می توان مثال طراحی سایت با بوت استرپرا گفت که  بسیار رایج شده است ولی همین فریم ورک در طول چند سال گذشته تغییرات فراوانی داشته و نسخه 4 آن طراحی و امکانات کاملا متفاوتی با نسخه های پیشین داشته است. در حال حاضر عمر مفید یک سایت اینترنتی حداکثر دو سال است و پس از این مدت شما نیازمند ارتقا یا باز طراحی اساسی آن خواهید بود.

سایت شما ریسپانیو نیست یا نمایش درستی در موبایل ندارد!؟

زمانی که گوشی های هوشمند و تبلت ها به جهان معرفی شدند، یک راه جدید و جذاب برای گشت و گذار در اینترنت را نشان ما دادند. اما مساله اینجا بود که سایت ها برای دیده شدن در صفحات مانیتور طراحی شده بودند و بنابراین در گوشی‌های موبایل که صفحه کوچکی داشتند، کار با آنها چندان ساده نبود.

اینجا بود که طراحی سایت ریسپانسیو اهمیت بسیار زیادی پیدا کرد. به عبارت ساده تر، یعنی اینکه یک وب سایت بتواند خودش را با صفحه‌های گوناگون تطبیق دهد تا هر کاربری ، با هر دستگاهی بتواند به راحتی هرچه تمام تر از همه صفحات سایت بازدید کند. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که واکنش گرایی در طراحی سایت چرا از اهمیت بالایی برخوردار است؟

به اطراف خود نگاهی بیاندازید. آدم‌ها معمولاً از چه دستگاهی برای وصل شدن به اینترنت استفاده می‌کنند؟ کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت یا موبایل؟ اگر جواب شما موبایل است، پس درست فکر کرده‌اید. حالا که افراد بیشتری از موبایل برای بازدید از اینترنت استفاده می‌کنند، پس اگر شما هم می‌خواهید بازدید کننده‌ای که وارد سایت شما می‌شود، تجربه خوبی از ورود به سایت شما کسب کند، به ریسپانسیو بودن سایت خود اهمیت دهید.

برای درک بهتر از طرح های ریسپانسیو می توانید نمونه کارهای وستا سیستم را ببینید.

نرخ تبدیل مشتری (Conversion Rate) سایت شما پایین است.

منظور از نرخ تبدیل یا Conversion Rate این است که وقتی کاربری از وب‌سایت شما بازدید می‌کند، همان اقدامی را انجام دهد که شما از او می‌خواهید. این هدف‌گذاری می‌تواند برای هر وبسایتی متفاوت باشد. مثلاً در یک وب‌سایت، شما از بازدیدکنندگان می‌خواهید در خبرنامه ایمیلی عضو شوند، یا در وب‌سایت شما اکانت بسازند. شاید این اقدام در وب‌سایتی دیگر به منزله وارد کردن شماره خود، دانلود اپلیکیشن یا اقدامی کاملاً متفاوت باشد.

اگر سایت شما در تبدیل بازدیدکننده به مشتری عملکرد خوبی ندارد، می توانید به صورت رایگان از مشاوران وستا سیستم برای نرخ تبدیل مشتری سایت مشورت بگیرید.

سخن پایانی

وب سایت شما ابزاری برای کسب و کار شماست. اگر نتوانید یک سایت خوب داشته باشید، یعنی نتوانسته اید نیاز کاربران خود را برآورده کنید و این به معنی عدم موفقیت تجارت شماست. اما زمان آن رسیده تا بتوانید با یک بررسی کامل، سایت خود را به صورت حرفه‌ای و کارآمدتری بازطراحی کنید.

 

نویسنده : علی ژیان پور تاریخ انتشار : یک شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸
   همه مقالات   

درباره وستا سیستم


شرکت فنی مهندسی وستا سیستم رهاورد طاها در سال 90 فعالیت خود را در قالب راه انداز استارت‌آپ شروع کرد و توانست با بکارگیری نیروی خبره و مناسب جایگاه خود را به عنوان یکی از اولین استارت‌آپ در حوزه خرید گروهی به نمایش گذارد، پس از آن با بهره‌گیری از علوم جدید و تجربیات به دست آمده و استخدام نیروی متخصص با حمایت دانشکده فنی مهندسی باهنر شیراز، وارد عرصه تولید نرم افزارهای مبتنی بر وب و موبایل شد تا در کنار کسب درآمد از زیست بوم استارت‌آپ ایران بتواند خدمات گسترده تری ارائه نماید. امیدواریم این روند رو به رشد موجب ارائه خدمات بهتر به مشتریان گرامی گردد.


logo-samandehi

فارس ، شیراز ، پل باغ صفا ، خیابان فردوسی ، ساختمان صدف (بعد از فضای سبز) ، طبقه دوم      07132363183      hello@vestasystem.ir



Design and Development by △ @faridRezvani © Ғ Δ R I D R Σ Z V Δ Π I ┗Δ