مقالات , وبلاگ شیراز




مقالات وستا سیستم

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

مهمترین عامل رشد و پیشرفت در کسب و کارها تبلیغات و بازاریابی است و این امر برای هر کسب و کاری امری حیاتی و ضروری به حساب می آید. از طرفی با ظهور اینترنت و فضای مجازی، تبلیغات سنتی جای خود را به بازار یابی دیجیتال داده است و دیگر کمتر کسی حاضر می شود، کسب و کار خود را به روش سنتی تبلیغ کند. حال با کنار گذاشته شدن روش های سنتی در تبلیغات، دیجیتال مارکتینگ به یکی از موثرترین روش های تبلیغاتی تبدیل شده است. در این مقاله قصد داریم، شما را با مفهوم دیجیتال مارکتینگ، و اهمیت آن در کسب و کارها و همچنین ابزار های دیجیتال مارکتینگ آشنا کنیم.

 

دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال، مجموعه فعالیت هایی است که با هدف تبلیغ، معرفی و برند سازی  منجر به فروش در اینترنت و دنیای دیجیتال شود.

 کسب کار های نوپا و همچنین کسب و کارهای سنتی، انواع بیزنس ها می توانند با این روش تبلیغاتی  و با استفاده از کانال های دیجیتالی مانند سوشال مدیا، اپلیکیشن های موبایل، موتورهای جستجو وایمیل و ... محصولات و خدمات خود را به فروش برسانند.

دیجیتال مارکتینگ یکی از اشکال بازاریابی محصول یا خدمات است که از ابزارهای دیجیتال برای تبلیغ استفاده می کند.

 

اهمیت دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارها

امروزه اهمیت دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارها بر کسی پوشیده نیست. همانطور که می دانید; فضای مجازی و اینترنت به بخش انکارناپذیری در زندگی ما تبدیل شده است و از طرفی تعداد افرادی که به دنیای دیجیتال روی می آورند، روز به روز بیشتر می شود.

همین امر باعث شده است; که بتوان با هزینه کم جامعه ایی وسیع از بازار هدف را در بازار یابی دیجیتال مورد مخاطب قرار داد. 

کسب و کار های کوچک و نوپا با استفاده از دیجیتال مارکتینگ می توانند با هزینه کمتر از تبلیغات آفلاین، خود را به مشتریانشان معرفی کنند. برند سازی و تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ به کمک ابزار های زیر انجام می گیرد.

 ابزار های دیجیتال مارکتینگ:

  • بازار یابی موتورهای جستجو ( SEM )
  • بهینه سازی موتور های جستجو (SEO)
  • بازاریابی محتوا ( CONTENT MARKETING )
  • بازاریابی درونگرا ( INBOUND MARKETING )
  • بازاریابی ویروسی ( VIRAL MARKETING )
  • تبلیغات کلیکی ( PPC : Pay Per Click )
  • تبلیغات بنری ( BANNER ADVERTISING )
  • ایمیل مارکتینگ ( EMAIL MARKETING )
  •  اینفلوئنسر مارکتینگ ( INFLUENCER MARKETING )
  •  موبایل مارکتینگ ( MOBILE MARKING )
  • ویدیو مارکتینگ ( VIDEO MARKING )
  • تولید محتوا ( CONTENT CREATION )

 

لازم به ذکر است، استفاده از ابزار های فوق بدون داشتن خلاقیت و تجربه کافی اثر گذار نیست.

 

یک دیجیتال مارکتر حرفه ایی و با تجربه ، با داشتن آگاهی از برند مورد نظر، پرسونای مشتریان را بررسی و با داشتن اطلاعاتی نظیر جنسیت، سن، سطح اقتصادی و ... استراتژی بازاریابی را تدوین کرده، سپس با استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ  فعالیت خود را شروع می کند.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجتال مارکترها معمولا برای هر کدام از ابزار دیجیتال مارکتینگ، KPI  ( شاخص کلیدی عملکرد ) مختلفی را در نظر می گیرند.

 امکان تجزیه و تحلیل و رصد رفتار کاربران از مهم ترین ویژگی های دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید.

 یک دیجیتال مارکتر حرفه ایی در زمان برند کردن یک کسب و کار، به خوبی تشخیص می دهد که کدامیک از کانال های دیجیتال مناسب کسب و کار مورد نظر می باشد و می تواند آینده ی برند را پیش بینی کند.

دیجیتال مارکتر می بایست کمپینی را راه اندازی کند که علاوه بر بدست آوردن نرخ تعامل بالا، کمترین هزینه را برای صاحب کسب و کار در بر داشته باشد.

 

 

 

 

نویسنده : سرور نگاری تاریخ انتشار : دو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸
   همه مقالات   

درباره وستا سیستم


شرکت فنی مهندسی وستا سیستم رهاورد طاها در سال 90 فعالیت خود را در قالب راه انداز استارت‌آپ شروع کرد و توانست با بکارگیری نیروی خبره و مناسب جایگاه خود را به عنوان یکی از اولین استارت‌آپ در حوزه خرید گروهی به نمایش گذارد، پس از آن با بهره‌گیری از علوم جدید و تجربیات به دست آمده و استخدام نیروی متخصص با حمایت دانشکده فنی مهندسی باهنر شیراز، وارد عرصه تولید نرم افزارهای مبتنی بر وب و موبایل شد تا در کنار کسب درآمد از زیست بوم استارت‌آپ ایران بتواند خدمات گسترده تری ارائه نماید. امیدواریم این روند رو به رشد موجب ارائه خدمات بهتر به مشتریان گرامی گردد.


logo-samandehi

فارس ، شیراز ، پل باغ صفا ، خیابان فردوسی ، ساختمان صدف (بعد از فضای سبز) ، طبقه دوم      07132363183      hello@vestasystem.ir



Design and Development by △ @faridRezvani © Ғ Δ R I D R Σ Z V Δ Π I ┗Δ